tisdag 29 oktober 2013

20 days and counting down

Hoppas ni alla mår bra idag!

Jag vaknade väldigt tidigt idag, men jag somna efter middagen igår eftersom jag var så trött. För det första hade jag inte fått mycket sömn natten på tåget och sen var det lite kaotisk att ta sig hem.

Som jag sa igår lyckades vi få biljetter till ett tidigare tåg vilket var tur, för sen ställdes dom in alla tåg som skulle gå hem efter det. Vilken bra dag att åka tåg, under stormvarningen och allt. När vi väl kom fram till Malmö Central så skulle vi ta oss hem. Vi försökte först ta oss hem med city tunneln men alla tågen blev inställda och bussen var jätte sen och massa folk vänta på den för att ta sig hem. Vet inte hur många bussar man skulle behöva stå över innan man själv kunde komma på en. Hade tur sen och min morbror kom och hämta oss. Det var inte förens vi gick ut som vi fatta vilken storm det var. Vi hann knappt ut genom dörren innan vi såg en kvinna flyga ner mot marken. såg väldigt läskigt ut. Flög nästan själv omkull på väg till bilen. Men vi kom hem i alla fall, till slut.

Åh, på tåget hem så satt det en liten kille mitt emot mig, har var nog bara någon månad gammal. Han satt och stirra på mig väldigt mycket och varje gång jag kolla på han börja han skratta, så gulligt. Fick bara mig och önska att jag var på väg hem till min värdfamilj just nu, så jag kunde gosa med dom underbara barnen!

Fick ett sms från posten idag som sa att mitt brev från 'American Embassy' var skickat och på väg hem till mig. Så då är mitt visum snart här med mig!

Snart klar med mitt Pre Departure Project, i alla fall skriv delen. Så då har jag bara "layouten" kvar, lägga in bilder och göra det fint. Det roligaste delen i alla fall! Sen är det bara packningen och present shoppingen kvar. Sen är jag ready for the US! 20 dagar kvar nu, den här tiden om tre veckor är jag i New York. Kan knappt själv fatta det!

Ska skriva lite mer på Pre Departure Project innan jag går och lägger mig. God natt allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar