torsdag 24 oktober 2013

All done!

Börja dagen tidigt, alltså klockan 9, vilket är väldigt tidigt för mig just nu, haha. Men då satte jag mig på en buss mot skatteverket. Mamma kom dit också, sen gick vi in och skulle se om dom kunde fixa ett nytt personbevis eftersom det jag fått inte var rätt. Det var inget folk där så vi gick bara direkt upp till en person och så fick dom.. Fick två kopior till och med, båda signerade och stämplade så det var bra. Men jag fundera på varför inte STS skrivit att man kan gå till dom också. Står bara att man ska maila eller ringa dom, det tog mindre tid att fixa det än vad jag stod i telefonkö till dom förra gången jag skulle ha personbevis sen fick jag dom direkt i handen. Behövde inte vänta på posten. Så tipsar alla där ute om detta speciellt om man då kanske fått fel papper som jag så kan man ju se att det är rätt och om det inte blir rätt kan dom ju bara fixa nya direkt, super! Men det funkar nog bäst under dagen när dom flesta jobbar och liknande, för annars kan jag tänka mig att det kan bli en hel del folk

Sen stack mamma och jag till banken för att betala visumavgiften och även fixa kontoutdraget. Så nu är det också gjort, hoppas allt blev rätt men det är betalt i alla fall.

Fotot fixa jag själv hemma, så hoppas det blir godkänt. Lånade min lillebror som fotograf så tog han bild med min systemkamera på mig framför en vit väg. Skrev sedan ut det på fotopapper i storleken 5x5 och klippte ut det. Håller tummarna på att det går, alla kraven är ju klarade så det ska inte vara något problem hoppas jag. Så då är allt klart inför visum intervjun på måndag, tågbiljetter är fixade och alla papper ligger i en perfekt hög framför mig bara väntar på att komma iväg. Tar natt tåget från Malmö på söndag kväll och är framme i Stockholm vid 6 på morgonen. Så får se hur mycket sömn jag kommer få. Hoppas att jag till slut blir så trött så att jag somnar, även om jag har problem med att sova i fordon och liknande, haha. Vill inte vara helt död på intervjun sen!

Åkte även inom mammas jobb och fick henne skriva ut Au Pair Handbook som det står man skulle ha en kopia på. Visste inte hur jag skulle klara skriva ut det är hemma, den är ju 95 sidor lång! Men mamma fixa så det kom text på båda sidorna så det blev lite bättre. Fattar inte riktigt varför man inte bara kan ha den på datorn, men nu har jag den i alla fall.

Ska ta och skriva lite mer på mitt Pre Departure Project nu, är klar med 3 av 10 delar än så länge så det går framåt. Har bara skrivit texten så sen när allt är klart tänker jag jobba med designen och liknande, det är helt klart min favorit del. Men det känns bra, då kanske jag kan koncentrera mig på packning och liknande senare så jag slipper ha detta på huvudet också. Nu är det bara 25 dagar kvar, tror inte själv jag fattat det faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar