lördag 19 oktober 2013

Min matchningsprocess del 1

Samma dag som jag blev godkänd fick jag min första matchning.

Det var en familj med två killar 4 och 1 år. Dom bodde i Mission Viejo i Kalifornien. 1 timme från Los Angeles och 1 timme från San Diego. Jag maila dom direkt och sa att jag gilla deras profil och var intresserad av att prata med dom. 3 dagar senare svara dom, och skrev att dom vill prata med mig samma dag, hos dom - det var nästa morgon för mig. Så jag svarade att det fungera och nästa dag steg jag upp kl 6 för att prata med dom. Prick 7 ringde dom och vi prata sedan i 20 minuter. Det var bara föräldrarna som var med. Det var en bra familj men jag kände att det kanske inte var min familj. Långa arbetsdagar men dock bara 4 dagar i veckan vilket lät bra, men att ändå jobb 10 timmar om dag med dom två killarna när den stora bara gick på pre school 2 dagar i veckan 2 timmar per gång. Det lät lite mycket för mig, men annars gilla jag deras stad men man ska ju inte välja familj beroende på var dom bor. Dom sa i skypen att dom skulle höra av sig och så kanske vi kunde prata igen. Men det gjorde dom inte vilket kanske lika gärna var för det bästa.

Efter denna matchen stod det stilla och det dröjde en hel månad innan jag fick en ny matchning. Väldigt jobbigt, ni som själv är och har varit i matchningsprocessen vet att man kollar mailen non stop för att se om det är någon ny match. Tänk er då en månad så, men det kom aldrig något. Sen en dag kom det ett mail, jag kommer ihåg att jag satt i soffan med min bror och hans vänner och jag flög upp. Jag var så himla glad.

Jag hade även fått ett mail från mamman i familjen där hon beskriv familjen lite och sa att hon gärna ville prata med mig samma dag. Familjen bestod även denna av två killar, jag som hade hoppats på i alla fall en tjej och så fick jag bara matcher med killar, haha. Barnen var 4 och 2 år gamla och dom bodde i Long Island i New York. Tror det var runt 1 timme från New York City. Familjen lät bra, hade en väldigt bra profil så jag svara att jag gärna ville prata med dom. Sen dröjde det ett tag innan jag fick ett nytt mail, detta fick jag när jag var och åt och såg därför inte det förrens 20 minuter senare. I detta mailet hade hon skrivit att hon var tillgänglig nu och skrev sitt skype namn. Jag la till henne och skrev tillbaka ett nytt mail att jag är tillgänglig från och med nu. Tror jag satt och vänta ett antal timmar på att dom skulle acceptera min förfrågan så vi kunde skypa. Sedan runt 2 på natten gick jag och la mig. Jag skrev ett mail nästa dag och fråga om vi kunde bestämma en ny tid att prata. Till detta mailet fick jag då svaret att hon försökt och få tag på mig på skype men att jag inte svarat så dom hade gått vidare med en annan Au Pair, och jag bara jaha. Hon hade inte ens accepterat min förfrågan, jag fick inte det alls att funka men jaja. Bara att börja om igen.

Några dagar senare fick jag en ny match, och jag blev lika lycklig igen. Denna gången var det en familj med tre barn, tvilling tjejer som var 4 år och en lite som var några månader, dom bodde i Castle Rock i Colorado ungefär 40 minuter utanför Denver tror jag. Jag var inte riktigt säker på om jag ville ta hand om 3 barn men det var mest den lilla man skulle ta hand om på dagarna så jag skicka iväg ett mail och skrev att dom verkar vara en underbar familj och jag var tillgänglig för en intervju om dom ville lära känna mig bättre. Jag fick svar dagen efter där hon skrev att dom gärna ville prata med mig nästa dag, så det gjorde jag. Så nästa dag prata vi via skype. Först var det bara mamman som fråga lite frågor och jag fråga henne lite frågor. Sedan efter ett tag så kom även pappan med den lilla killen i famnen. En go liten kille som log med hela ansiktet och hade pappas för stora keps på huvudet. Då fråga även han lite frågor, nästan samma som mamman dock men jag svara glatt. Sen ropa dom även in tjejerna så jag fick prata lite med dom och dom berätta vad dom tyckte om att göra. Det dåliga med denna familjen var att dom inte behövde en ny Au Pair förrens i Februari vilket var lite sent för min del i alla fall. Men jag tänkte om det funka så kanske det skulle gå bra ändå. Dom sa att dom skulle prata med några fler för jag var den första dom prata med. Men jag hörde inte något av dom efter det.

Detta var mina tre första matchningar, del 2 kommer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar