måndag 21 oktober 2013

Stars and stripes

Nu är helgen över och imorgon är det måndag, vilket inte betyder så mycket för mig som ändå varit hemma alla dagar sedan sommarjobbet i Juli. Men nu är det inte så länge tills det kommer ändras. Måndag om 4 veckor så är jag på väg till New Jersey för Au Pair Academy för några dagar innan jag äntligen kommer träffa min underbara värdfamilj.

Jag har funderat väldigt på presenter till värdfamiljen under helgen. Mamman är ju svensk och dom har haft 4 svenska Au Pairs innan så Sverige är ju inget nytt för dom. Hitta en bok om recept på skånsk mat men kolla på den inne på biblioteket och det var bara väldigt avancerade recept så jag ska tänka på det. Barnen är lite enklare att hitta till, tror nästan dom är klara i tanken i alla fall.

Annars har jag inte gjort så mycket under helgen, umgås med familjen. Man får ju passa på nu när man kan. Mamma och jag var även och kolla på West Side Story som går här i Malmö. Jag älskar musikaler så det var roligt. Idag till fikat hade mamma gjort en väldigt fin kaka. Även mailat lite med min värd mamma, hon tyckte jag själv skulle säga till tjejen och jag kommer till dom. Hon sa att det skulle nog ge oss en bättre start. Så jag kunde inte mer än att hålla med, så vi bestämde att vi skulle skypa några gånger efter hon kommit hem från dagis på dagarna.



Jag har tänkt på att jag förmodligen kommer kunna fira både min 19 års och 20 års dag i USA. Eftersom efter jag kommit till USA så är det mindre än en månad tills jag fyller och när jag är klar med mitt Au Pair kommer jag ha en extra resemånad så då får jag se om jag hittar någon och fira med!

Får se om jag sakta kan börja med mitt Pre Departure Project imorgon, kan vara skönt och inte behöva stressa med det senare. Visum papperna blev jag lovad av STS att jag senast skulle ha på tisdag så då får jag väl fixa med det. Skickade ett nervöst mail till dom i fredags då jag fråga om vad som händer om jag inte hinner få tid till Amerikanska Ambassaden innan jag skulle åka. Fick som svara att då kunde dom fixa akut tid till mig. Hon lovade att jag skulle komma iväg den 18 november. Så då blev jag väldigt mycket lugnare. 

Nu är väl det snart dags för mig att gå och lägga mig, försöker sakta men säkert ändra min tidzon så att jag inte blir super jetlaggad när jag kommer till USA. Klockan är just nu bara 17.40 i Austin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar