onsdag 23 oktober 2013

Visum

Roligt att se att så många kollar in här!

Jag passa min kusin nu under eftermiddagen, hämta henne runt 1 på hennes skola och sen blev hon hämtad runt 5. Hon skulle tvunget pyssla så vi drog fram allt vi hitta här hemma. Lite stökigt blev det allt men jag hoppas hon hade kul i alla fall.

Under -

Efter, haha -

Fick hem alla papperna från STS idag, och sen satte jag igång med visum ansökan. Så det blev klart någon timme senare. Skönt att det är klart i alla fall. Sen skulle jag in och boka tid, och då såg jag att det fanns tid redan på måndag, så jag körde på det. Har en vän som ska dit samtidigt så jag tyckte det blev bra. Får bara hålla tummarna att jag hinner klart med allt, haha. Men jag tycker jag har läget under kontroll nu. Ska in till stan imorgon och gå på banken och tänkte kolla in på skatteverket, hörde att personbeviset kunde vara på svenska ändå bara det var stämplat och signerat så tar med det jag fick och om jag inte kan få ett nytt där kan dom väl i alla fall signera och stämpla det i alla fall. Så ska det vara klart. Vill verkligen bara få över hela visumet över nu så jag inte behöver oroa mig över det. 

Sitter just nu och kopierar alla papper jag fick idag så att jag kan ha en kopia på allt, tyckte det lätt bra i mitt huvud i alla fall. Jag har även skickat iväg ett mail till min värdfamilj och fråga om allt var bra med dom och att jag fått ambassad tid på måndag. 

Men nu ska jag fortsätta kopiera papper, vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar