fredag 25 oktober 2013

What to do

Sitter här hemma och kollar massa information om just Texas och så klart Austin. Tänker att jag kanske lägger upp något inlägg där jag berättar om min nya "hemstat" och "hemstad". Kan vara roligt både för mig och er, eller vad tycker ni?

Har en liten lista på vad som ska göras klart nu innan jag åker -

- Fixa kontoutdrag från mina föräldrars konto, tror det funkar bättre än mitt eftersom jag handlat dator och liknande nästan precis och där är inte myyycket pengar där, och om det ska vara en säkerhet om att jag har råd att betala flygbiljett hem om något händer räcker nog inte det.
-Gå på visum intervjun och få det godkänt. Förhoppningsvis avklarat på måndag.
- Måste fixa adaptrar, i alla fall 2.
-Fixa väska, behöver en lite mindre till Au Pair Academy
-Skriva klart min Pre Departure Project
-Ha någon avskedsfest med vännerna, någon kanske jag träffar over there men måste ta ett ordentligt avsked om jag ska vara borta i ett år.
-Bestämma hur mycket kläder jag ska ha med mig
-Skriva en lista på saker jag inte tar med mig men som jag måste fixa där borta. Som mobil/ipad laddare, fattar inte varför alla mina går sönder, men jag har en i alla fall men tänker jag köper en till där så att jag har en med amerikansk uttag.
-Kolla upp hur det funkar att betala med svenskt bankkort där, kosta extra eller inte? Tänker mest i fall släktingar och liknande vill att jag ska skicka hem saker till dom så att dom kan sätta in pengar på mitt konto då så att jag kan handla det med det. Men det ska väl inte vara något problem, ska nog mest inte ta ut pengar i automater.
-Skriva ut informationen om flygen
-Växla lite pengar, har redan en del dollar som jag fått i student rabatt och födelsedagspresent och liknande men tycker att lite mer skadar väl inte.

Men detta är väl vad jag kan komma på nu, kommer säker på något mer hela tiden.

Annars har jag inte gjort så mycket idag, ska skriva lite på Pre Departure Project innan jag går och lägger mig, jobbar alltid som bäst på kvällen/natten. Ska ta med kusinen till malmöflickorna i morgon förmiddag så får nog gå och lägga mig lite tidigare.

Jag har fått en ny telefon idag, mamma va snäll och köpte den till mig. Nu tänker många säkert att detta var dumt eftersom jag snart åker till USA och kommer väl inte använda mitt svenska abonnemang därborta för det kommer kosta skjortan. Men mamma säger i alla fall att hon kommer fortsätta betala på det så att hon vet att jag kan ringa hem eller skicka ett sms om det behövs. Jag kommer få en telefon av min värdfamilj men samtal utanför USA från denna var strikt förbjudet och det fattar jag ju. Men jag köpte i alla fall den nya iPhone 5S som släpptes idag, hade redan en 5a men power knappen var lite trasig, så nu får den åka på lagning sen får brorsan den, han är glad och jag är glad. Köpte den på Apple butiken, och fick den alltså olåst så jag kan om jag vill sätta in ett amerikansk abonnemang i den om jag vill, får kolla upp priser på det. Kan vara skoj och ha lite surf kanske så att man kan uppdatera Instagram och liknande när man är ute och utforskar. Detta är ju så klart inte nödvändigt om det kostar alldeles för mycket för annars finns det väl wifi på Starbucks och det finns väl nästan över allt.  Men är det någon som har erfarenhet av detta? Får fråga min värdfamilj också när jag kommer dit, dom kanske har något tips.

Lyckades få tag i en guldig en, så glad över detta för den verkar väldigt eftertraktat och slut i alla fall på Telenor där jag först skulle köpt den men ångra mig sedan för jag vill ha den olåst. Jag är i alla fall så nöjd, det är bland annat bättre kamera än 5an också vilket kan behövs för alla minnen jag ska göra i USA. 24 dagar kvar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar