tisdag 22 oktober 2013

yummily yum

Hoppas alla har haft en bra dag. Jag börja min dag med att baka, har länge velat pröva baka donuts men aldrig vågat eftersom man ska fritera dom. Men idag gav jag mig på det. Dom blev kanske inte dom finaste men dom var väldigt goda i alla fall. Jag hoppas att min host family tycker om kakor och bakelser för jag älskar att baka och det är ju inte lika roligt om ingen äter det. Dom försöker äta nyttigt men dom har infört 'lördags godis' och dom dricker läsk och liknande på helger och speciella tillfälle.



Visumpapperna kom inte idag, men har fått mail om att dom är skickade så då kommer dom väl imorgon. Fick även hem personbeviset jag ringde och beställde från skatteverket förra veckan, men det var så klart inte rätt. Även om jag sa att det ska vara till visum ansökan för Amerika, så jag tyckte dom borde fattat det. Tänker att jag får ta mig ner till skatteverkets kontor här i Malmö och kanske se om dom kan fixa det. Fixar nog det samtidigt som jag måste åka till en bank och betala visumet, måste ha något speciellt kvitto med mig till ambassaden. 

Satt här hemma och pysslade med min bror innan idag när min värdfamilj ringde. Dom hade precis kommit hem från dagis med tjejen. Så jag fick prata lite med henne. Tycker hennes svenska är urgullig, sen kommer det in lite engelska ord mitt i allt också. Vi satt och prata om gitarrer för jag sa att jag kunde spela blinka lilla stjärna på gitarr eftersom hon fråga om jag visste vilken den är. Så då berätta hon att hon hade en gitarr men den var sönder för ena tråden hade åkt av. Lät så otroligt gulligt. Sen sa hon att hon tyckte jag skulle komma på lördag redan, då blir man ju inte lite glad när man hör det. Jag vill åka nu!

Men nu ska jag ta och skriva lite mer på Pre Departure Projektet, jobbar alltid som bäst sent på kvällarna. Ska även se om jag hittar något roligt pyssel eller liknande som jag och min Kusin kan göra imorgon. Får passa på att spendera så mycket tid som möjligt med henne nu så jag erbjöd mig att hämta henne på skolan så slipper hon fritids. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar