måndag 25 november 2013

Austin, Texas

Jag är i Austin, äntligen! Kom hit i fredags kväll, blev hämtad på flygplatsen av min värdpappa. Redan vi hitta varandra så han jag vara med om allt som får mig att tänka på Texas. Country music, cowboy boots, cowboy hatt och ord som 'y'all' och howdy! Det tog ett tag för oss att hitta varandra men sen såg jag honom där hållandes en skylt med mitt namn på. Sedan tog vi bilen hemåt, sådan himla stor bil har han. Jag bara tackar för att det är inte den bilen jag kommer köra. Skulle aldrig klara av den, och absolut inte parkera med den. Behövs ju nästan en stege bara för att komma in i bilen!  

När vi kom till huset blev jag välkomnad med kramar och teckningar. Sedan var det dags för middag. Har väldigt tur med maten för mina värdfamiljer älskar båda att laga mat och det är så himla god mat dom gör, blir bortskämd här borta.

Sen efter maten så la vi barnen tillsammans. När det sen var klart så gick jag till mitt rum och packade upp. Sen blev det lite tv och jag somnade så fort jag la huvudet på kudden. Var en lång dag och så är det även en timme bakåt från New York, så det var ju ändå lite tid skillnad.

Vaknade ganska tidigt nästa morgon så la kvar i sängen en liten stund och läste. Håller just nu på med 'The Longest Ride' av Nicholas Sparks. Sen gick jag ner till dom andra då mitt och barnens rum ligger här uppe. Blev då visad runt lite i köket om vad som fanns och var det var. Sen beordrade tjejen pappan att gå och lägga sig igen för det var hans födelsedag. Så vi åt först frukost sen gjorde vi frukost i sängen till pappan så vi gick in och sjöng och han fick presenter. Han fick bara massa barsaker för dom håller på att göra om ett rum i huset till ett rum med en bar i. Sen efter vi fått kläder på barnen åkte vi för att handla mat. Så dom visade mig runt i affären och och hur det funka för man ska helst väga allt man köper innan man går till kassan. Sedan måste man ha egna kassar med sig för dom säljer inga sådan vanliga plastkassar för att vara snälla mot naturen. Sedan stod där två tjejer vid kassan och packade ner allt i påsarna. Vilken service! Min familj köpte allt som jag sa att jag tyckte om, väldigt snällt av dom. Så nu har jag egna flingor, bröd, te och snacks. Vi åkte sedan hem igen och åt lunch. Sen lekte jag med barnen hela eftermiddag och kväll. Runt 5 så kom det en annan tjej som varit barnvakt åt familjen innan och hjälpte mig med barnen eftersom mina värdföräldrar skulle ut med vänner och fira hans födelsedag. Det gick allt väldigt bra. Vi tog hand om ett barn var och pappan hade fixat middag till oss så allt det var klart. När barnen somnat gick jag även och la mig, frågade om det var okej först för den andra tjejen, för om jag skulle varit själv skulle jag ju vara tvungen att vara uppe tills föräldrarna kom hem. Men hon sa att det var okej för hon förstod att jag var väldigt trött. Så även här somnade jag så fort jag lagt huvudet på kudden. Måste ha sovit väldigt djupt för när jag vaknade i morse frågade min värdmamma om dom väckt mig för väldigt många vänner hade följt med dom hem. Men det hade jag ju så klart inte alls märkt.

Idag har jag lekt med barnen och så var vi även på körövning inför Lucia, det är massa svenska tjejer som bor här i Austin som är med. Har fått en lektion i hur tvättmaskinen funkar också, alltid bra att veta.

Det regnar väldigt mycket här och det ligger lite över 0 grader, men dom säger att det är väldigt ovanligt och att det var runt 30 grader förra helgen. Dom skojar med att säga att jag nog tagit med det svenska vädret hit. Men hoppas på att det blir bättre snart, så vi kan vara ute och leka. Till deras väldigt stora hus tillhör en väldigt stor trädgård med en egen lekplats!

Utsikten från tjejens rum, dom har ett nät för fönstrena så de var inte så lätt att få en bra bild. Men huset ligger en bit från centrala Austin, men dom sa att det tar ungefär 20 minuter att köra dit. Det är ett väldigt fint område, bara jätte hus här! Och dom har ett alarm system som säger till när en dörr ut ur huset öppnas, väldigt smart faktiskt. Men jag blev lite rädd första gången när jag bara hörde 'Back door open!'




Sedan en bild på lite av mitt rum. Ett jätte rum, säkert dubbel så stort som mitt rum där hemma. Större än barnens rum men inte större än gästrummet, dock! haha

Blev ett väldigt långt inlägg här, hoppas ni orkade läsa allt. 
Nu ska jag se om jag kan hoppa in snabbt i duschen. Haft lite otur med duscharna sen jag kom hit så jag behöver en riktigt skön dusch nu, så hoppas jag fixar det. Håller tummarna! Imorgon 7.30 så börjar man "jobba", räknar inte det riktigt som jobb ännu. Ska vänja mig vi allt, och fram tills det så spenderar jag helst så mycket tid som möjligt med familjen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar