lördag 9 november 2013

Done and done.

Hoppas ni alla har haft en bra dag! Jag har haft en riktigt shopping dag med mamma, vi handla lite saker jag behöver. Köpte en ny resväska, baddräkt, reseadaptrar och lite presenter till familjen.

Så nu har jag i alla fall två resväskor, en stor och en mittemellan stor. Den mittemellan som jag köpte idag ska jag ha på Au Pair Academy i New York, och även om under resor som jag kommer göra under mitt Au Pair år.

Baddräkten är för att min värdfamilj har en pool i trädgården och tyckte det är lite mer lämpligt att ha en baddräkt än bikini när jag badar med barnen. Frågan är om jag ska ta med bikini också, i fall att man sticker men vänner och badar eller något. Finns sjöar och liknande i närheten. Eller så struntar jag i det och köper en där i stället. Får fundera på det!

Igår hade jag en liten avskedsfest för några av mina vänner. Jag hade det jätte roligt i alla fall, fick ett jätte fint armband samt lite svensk godis, fick som instruktion att det endast fick ätas när jag hade hemlängtan, haha.



Jag hade bakat tårta, men jag var inte så nöjd med hur den ser ut. Måste vara den fulaste tårtan jag gjort, haha! Hade bara så mycket problem, och så blev jag irriterad över det så blev det bara värre. 


Fick även mitt internationella körkort igår, trodde det skulle ta mycket längre men det tog lite runt en vecka. Fulaste bilden nånsin blev det, men jaja. Så nu är allt fixat, det är bara att packa kvar nu. Har lite till att handla, så det får bli lite mer shopping i morgon. 



Spenderat kvällen med att fylla min iPad med böcker. Jag är en riktigt läslus och vem vet hur mycket böcker jag kommer läsa under min första tid i USA. Så istället för att köpa böcker och ha med så har jag alla här. Tyckte jag var smart när jag kom på det. iPaden ska ju ändå med och böcker skulle bara vara massa onödig vikt. Alla böcker är på engelska så klart, det är det enda jag läser. Än så länge är det bara böcker av L. J. Smith och Nicholas Sparks. Har som mål att läsa alla Nicholas Sparks böcker så när jag läst alla dom jag har på iPaden nu så har jag lyckats med det. Verkligen den bästa författaren någonsin. Har ni något tips på böcker, lämna gärna en kommentar! :)

Sen har jag börjat lägga fram lite saker som ska packas ner. Mest bara shorts och klänning, sen även favorit skorna jag bott i hela sommarn. Beställda från USA så hoppas kunna införskaffa mig några flera av samma märke. Skönaste skorna jag någonsin använt. 

Den röda väskan är den som jag köpte idag. 

Nu är det 9 dagar kvar, otroligt hur snabbt tiden går. Nu har vi gått ner till ensiffrigt och allt är fortfarande helt ofattbart. Alltså om 9 dagar är jag i USA, och jag ska stanna i ett år. Veckan som väntar innehåller många avsked, speciellt från scouterna som varit en stor del av mitt liv i många år nu och alla söta scouterna jag är ledare för.
Har precis skickat iväg ett mail till min värdmamma, fråga mest om dom har skrivare jag kan använda för att skriva ut spel och liknande om jag gör det själv. Informerade också om att jag fått min internationella körkort så att allt är klart. Ska nog skriva ett mail till STS också och fråga lite. Men först ska jag måla naglarna, tycker det är dags att göra det nu.

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar