torsdag 28 november 2013

Here comes the sun

Idag har jag alltså haft båda barnen hemma, vi har haft det kul. Mamman hade mycket att göra med jobbet så jag tog ut barnen på en runda i området. Mamman fixade lite snacks medans jag gjorde klart barnen och så gav vi oss ut. Vi gick till en lekplats, när vi kom dit var dom båda lite hungrig, klockan var ändå runt 11 så vi hade picknick i lekplatsen. Killen somnade nästan i vagnen direkt efter han fått en flaska mjölk. Sedan lekte jag och tjejen i 2 timmar innan vi stack hem igen. Killen sov hela vägen hem, så han fick en lång nap idag, men han hade visst inte sovit lite på hela natten. Han är väldigt förkyld, stackars kille. Jag har också lyckats bli förkyld, inte så roligt men hoppas det går över snart. 

Vädret verkar äntligen ha vänt i alla fall. Idag sken solen och man kunde vara ute i bara kofta. Såg några som va lite överdrivna och gick runt i shorts, så varmt var det väl inte precis. 


Sen hade tjejen en kompis här hemma så jag tog killen till hans rum och lekte lite, tyckte inte han behövde förstöra deras lekande. Men sen så när pappan kom hem kolla jag och tjejen lite på film. Prinsessan och grodan heter den nog på svenska. 



Nu luktar det mat i hela huset här, dom förbereder lite mat både till middag och som vi ska ha med oss till deras vänner som vi ska fira thanksgiving hos imorgon. Ser fram emot att fira en äkta amerikansk thanksgiving. 

Nu blev jag kallad till middag medans jag skrev så nu fortsätter vi efter middagen här. Tjejen sjöng thanksgiving låtar till maten. Och mamman berättade att dom är positiva överraskade över att killen redan börjar känna igen mig och även om han är hos henne vill till mig. Så det var roligt att höra.  

Nu har jag fått på båda barnen pyjamas och nu tar mamman över med att lägga dom medans pappan fortsätter laga mat. Och jag funderar på om jag också ska gå och lägga mig. Mår inte så jätte bra så det är väl lika bra. jag vill ju inte missa thanksgiving imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar