torsdag 14 november 2013

on a roller coaster that only goes up, my friend.

Ännu en dag närmar sig sitt slut, och ännu en dag närmare är jag till USA.

Varit ganska lat under dagen men fick lite mer packning klart nu under kvällen. Farfar kom även på besök så det blev lite fika.

Sedan slog jag in paketen till min familj. Jag är verkligen den sämsta på paket inslagning, men jaja. Kan väl berätta vad jag köpt. Till föräldrarna har jag köpt en bok om Malmö, eftersom mamman är svensk så är ju inte Sverige något nytt för dom så jag tänkte jag kunde visa dom min stan i alla fall. Där var många fina bilder och så. Ska även köpa en choklad ask till dom. Sen till killen har jag köpt en Alfons Åberg pekbok och en brio bil. Till tjejen har jag köpt en Pippi målarbok, ett Pippi förkläde och muffins formar med svenska flaggan på. Förklädet och muffins formarna fick då vara ett paket tillsammans eftersom dom hör ihop lite. Ska köpa varsin sak till barnen men det fixar jag i Farmors butik när vi åker dit i morgon.

Har även en julklapp klar, till tjejen. Det är en aktivitets bok om bokstäver och ord. Tyckte det passade eftersom mamman vill att jag ska hjälpa henne med dom svenska bokstäverna och liknande. Men det får bli julklapp, det är ju inte jätte långt kvar till jul nu! Men först väntar min födelsedag, haha.


Träffa min gamla högstadie lärare när jag var och handla också idag. Så jag berätta att jag åker till USA nu på måndag. Jag har praktiserat på dagiset hennes barn gick på då så hon visste ju att jag ville jobba med barn. Men det ända jag kunde tänka på var -är det verkligen 3 år sedan jag sluta högstadiet, känns ju nästan som det var igår!

Fick även färgat håret nu i kväll så nu är det klart. Får bjuda på en bild på mig själv också. Så här fin är man när man har färg i hela håret, haha. 



Imorgon har mamma tagit ledigt från jobb så att vi kan fixa allt det sista. Vi åker även och hälsar på Farmor så man får en chans att säga Hej då till henne innan man åker. Sen på kvällen har jag mitt sista scout möte men alla småttingar. Känns så konstigt. men nästa vecka börjar ju mitt nya liv på andra sidan atlanten. Och det kändes ännu konstigare att skriva den meningen. 

Jag sa ju igår att jag skulle läsa ut min bok och det gjorde jag men sen började jag på en ny bok. Så smart är jag. Denna gången blev det 'Perks of being a wallflower', så vi får väl se om jag hinner läsa ut den eller om den får hänga med på mitt äventyr. 

             

Men nu får jag nog dra mig till sängen. Måste gå upp tidigare imorgon än vad jag brukar. Men det är väl bara att vänja sig, sen väntar jobbet på mig 7.30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar