tisdag 26 november 2013

Out for a stroll

Hoppas ni alla har det bra där hemma i Sverige. Här i Texas är allt super. Idag har tjejen varit i skolan. Pappan körde henne dit så jag var hemma med mamman, killen och även städerskan. Lekte med killen tills han blev trött och surig. Så fick han att sova och sen lata jag mig och läste lite. Sen när han vaknade mata jag han med en flaska mjölk. Man blir väldigt populär när man har en flaska mjölk! Sen lekte vi till det var dags för lunch. Sen tog vi en lång promenad. Han somnade nästan innan vi hann ut från uppfarten men det var så skönt att vara ute för det har bara ösregnat sen jag kom hit men nu har det äntligen slutat. Håller tummarna på att det inte regnar imorgon, trött på det nu.

Men jag tog i alla fall en lång promenad, var nog ute i alla fall en timme, sen kom jag på att vi skulle köra och hämta tjejen så det var bara att skynda oss hem igen. Men jag fick kolla runt i området, hittade två lekplatser och en community pool men vi har ju nästan en lekplats i trädgården och sen har vi även en pool. Så får se när vi använder dom. Men lekplatserna kan ju vara roligt för lite miljöbyte också. Men det är ett jätte fint område. Bara jätte hus här!




Sen stack vi och hämta tjejen, och sen åkte vi inom affären och handlade lite. Sen lekte vi tills middags tid. Sen hjälpte jag tjejen på med pyjamas och sen läste jag en bok för henne och nu har precis båda barnen somnat. Så jag sitter och tittar på tv. Älskar verkligen amerikans tv. Dom visar såna gamla program som man titta på när man yngre. Som Sabrina Tonårshäxan och Fullt Hus. Och nyss så var One Direction på teven, men macy's black friday reklam. Måste verkligen hitta deras nya skiva. Får försöka ta mig till en affär. Walmart ligger inom gång avstånd men vet inte när jag ska gå dit dock. 


Det är så roligt för att jag försöker prata svenska med barnen för att dom vill att jag ska hjälpa till med hennes svenska. Och vid middagsbordet sitter vi och pratar och min värdpappa frågar lite om mat som jag kan laga och liknande. Och så säger tjejen 'men pappa, hon förstår ju inte vad du säger. Hon pratar ju bara samma språk som mamma.' Och sen kan hon säga något roligt på svenska och jag och mamman börjar skratta och pappan bara 'Here we go again'. Och sen säger dom att dom är oroliga för att jag inte är och rotar i skafferiet efter snacks. Dom lagar ju så god mat så jag äter och äter, orkar ju inget annat, haha. 

Imorgon är det sista dagen för tjejen på dagis denna veckan. Sen är det thanksgiving break för henne. Får se vad vi får hitta på då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar