lördag 16 november 2013

time flies

Slänger in ett snabbt inlägg här innan jag går och lägger mig.

Mamma och jag åkte runt överallt och fixa det sista. Växla in alla mina kontanter till dollar och så blev jag av med dom. Handla lite godis, behöver nog lite svenskt godis med mig! Sen har jag gjort det sista på packningen, med mammas hjälp. Nu är allt klart bara necessären och någon tröja som är i tvätten sen är jag redo för avfärd.

Hade sedan scouterna på kvällen, tog med mig ett paket kakor och bjöd på. Blev uppskattat av barnen och jag fick massor av gosiga kramar.

När jag väl kom hem fixa jag det sista på Pre Departure Project, vilket var framsidan. Tog fram alla mina skrapbook saker och fixa till något snabbt. Tyckte detta kunde vara ett roligt sätt av visa upp min kreativa sida. Jag är nöjd så det får väl bli bra. Lyckades även skriva ut allting med färg och satt in allt i en litet plasthäfte.

Tänkte jag bara kunde visa lite hur det ser ut inuti och liknande.

Framsidan då.

Här har jag skrivit lite om staden Austin som jag kommer bo i. 


Sedan lite av Development Milestones. 


Under Simple Craft and Snacks, så fixa jag till en text ruta och sedan en bild som visar lite vad jag skriver om för pyssel och snacks. Gjorde även liknande längre fram under Storytelling, singing and games med låtarna. Jag skrev lite om varför jag valt dom låtarna brevid och sedan texten till låtarna i en ruta. 


Storytelling.


Make Believe and Imitation. 


Och sen har jag skrivit lite om typiska svenska högtider, här under då Midsommar.

Som ni kan se har jag ganska stor text och många bilder. Jag är nöjd, tycker att text innehållet är bra och sedan blev hela layouten och själva helheten bra. Som sagt så sluta hela Pre Departure Projectet på 28 sidor men det beror ju på den stora texten och många bilder. 

Men nu ska jag dra till sängs, i morgon väntar en dag i Köpenhamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar