tisdag 3 december 2013

December?

Idag har jag haft min första riktiga jobb dag. Fått ett schema så jag vet exakt vad som ska göras varje dag. Idag har jag badat killen, jag var nästan lika blött som han efteråt. Sen gick jag ut och gick lite. Varit som en väldigt varm sommar dag idag, det är ju nästan knappt vanligt med så här varmt hemma under sommaren. Jag njöt i alla fall!

Fixa själv maten till killen, och han är inte den lättaste att mata. Han måste ha massa annat pågående samtidigt annars äter han ingenting, men jag lyckades få i han nästan alla maten och annars äter han knappt något, så klapp på axeln till mig själv! Sen var jag ledig efter lunch tills vi skulle hämta tjejen, så jag skypa lite med Mia Pia där hemma. 

Sedan körde jag till tjejen skola, min värdmamma och killen var också med. Fick köra värdmammans bil och det är värsta jeepen. Inte den lättaste att köra, men är glad att det var den och inte värdpappans! Jag fick sedan nycklarna till 'min bil', så nu kan jag köra och shoppa! Ledig mesta delen av helgen också. Så får kanske passa på då. Det är bara söndag eftermiddag då värdföräldrarna har "date" som jag jobbar. 

Sen efter vi kom hem så kom barnens farmor och gamle faster så när killen blev trött gick jag på ännu en promenad med honom. Kolla in juldekorations som visa börjat sätta upp. Såg en som verkligen hade pyntat. Får försöka ta fota på den nästa gång, ni måste se i alla fall. 

Sen efter det var jag ledig, barnen lekte med farmor och gamle faster. 


Kolla in fina utsikten från huset, lite av poolen och deras tennisbana är också med på bilden. 

När jag var ledig passa jag på att kolla på dom sista avsnitten av dessertmästarna och njöt lite av marabou choklad. 


Efter middagen så tyckte tjejen att vi skulle gå lucia för släktingarna så det var bara på med lucia linnet och glittret i håret så körde vi. 

Nu sitter jag under täcket här hemma, tycker det är så kallt här haha. Men med A/C på blir det kallt, dom styr den någonstans i huset och den sätts igång när det blir varmare än den temperaturen den är inställd på så sprutar den kallt luft en liten stund och så håller den på så. Nu sluta den igen så nu kan jag krypa ut från täcket, haha! Jag försöker komma in i jul känslan här och kollar på CMA Country Christmas, massa country artister som delar med sig av deras jultraditioner och sjunger sina favorit jullåtar, jag kollar mest för att Lucy Hale och Hunter Haynes ska vara med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar