lördag 7 december 2013

Half of my heart wont do



Varit någon dag sen jag skrev nu men internet har varit konstigt. Men dom var här och fixa det igår så förhoppningsvis ska det inte vara något problem nu längre. Men torsdagen spenderade jag på Social Security Administration. Körde själv dit, bakom min värdmamma men ändå. Stora motorvägar! Sen satt jag där i någon timme, så min värdmamma åkte och handla och hämta även tjejen på skolan, jag skulle göra det själv för första gången men det får bli någon annan gång. Men nu ska jag i alla fall få mitt social security nummer snart, fungerar ungefär som ett personnummer här. Körde sedan hem själv, tack och lov för GPS! Men jag hade bra musik i bilen i alla fall. 


Igår var det kaos här, kallt och regnigt. Dom kan verkligen inte köra när det är dåligt väder här, skolorna blev inställda och allt. Så var hemma med barnen hela dagen, fick sluta tidigare för det så det gjorde inte mig något. 

Fick även present av "Santa" igår, väldigt gulligt av "han". Men den la i tjejens paket kalender, jag som är beroende av nagellack och min favoritfärg lila också!

Sen på kvällen blev jag upp hämtad av två svenska tjejer och tillsammans tog vi oss till Downtown Austin för Phillip Phillips och John Mayer konsert. 

Otroligt vackert!




Snodde denna bilden från en av svenskarnas facebook, men här är vi alla svenskar i alla fall. 

Så här kommer lite bilder från konserten, och samt en liten ego pic, haha!


Idag är jag ledig så jag spenderat förmiddan med att bara ta det lungt. Nu åker snart min värdmamma och barnen på kalas hos tjejens kompis och jag tänkte jag ska åka till ett köpcentrum och kolla lite. Skön dag alltså för mig. Imorgon är jag ledig under förmiddagen och jobbar sen eftermiddag och kväll. Så håll tummarna på att jag lyckas få båda barnen att sova! Jag har lyckats det innan men inte båda två samtidigt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar