söndag 1 december 2013

Turkey day

Internet har inte funkat som det ska alls dom senaste dagarna, bloggen har fått lida lite för detta. Men nu funkar det igen för nu så hoppas att det håller sig så.

I torsdags firade vi alltså Thanksgiving hos en familj som är vänner till min värdpappa. Vi var inte så många där men det var roligt, jag spendera min tid mest i the playroom där jag lekte med barnen. Det var god mat - kalkon, potatismos, sötpotatismos, stuffing och massa grönsaker.

Målade tjejens naglar i dagens ära också. Små kalkoner!

Sen igår vad det alltså Black Friday (stor rea dag) och jag var inte och handlade något alls. Jag har faktiskt inte handlat något mer än mat och en tidnings sen jag kom till USA. Men jag känner nu att det är lite saker jag behöver så ska försöka att komma iväg snart och göra lite shopping. Måste bara få tillgång till bilen först eller kanske hitta någon au pair man kan fjäska för. Men får i alla fall ta mig till walmart som ligger inte så långt här ifrån och handla lite godis innan jag äter upp allt mitt svenska godis, får se om jag kan göra det nu i början på nästa vecka. 

Men sen i veckan fick jag reda på att vi åker till Mexiko över jul och jag har inte så mycket sommarkläder så att jag klara det, så shopping är ett måste just nu. Har en lång lista på saker som måste inhandlas. Som tur vad fick jag min första lön igår! 

Men igår va vi bara hemma och lata oss. Jag och barnen gick ut en sväng på dagen, lekte lite i trädgården. Solen sken och det var runt 16 grader så det var skönt. 

Idag var vi och åt brunch på en resturang i downtown Austin. Även värdpappans äldre döttrar, var med. Dom är runt 20 åldern både två. Sedan gick vi och kolla på en parade som var inne i stan. Tror den hette Children to children parade. Det har med operation blue santa att göra. Det är något som polisen i Austin kommit på. Man donerar leksaker till dom och så ger dom det till barn som inte kanske får julklappar annars. Så då hade dom en parade och det gick lite sen stanna dom och tog in leksaker och så höll dom på så. Sen stack vi hem, jag lekte lite med barnen och nu latar jag mig bara. Precis som resten av familjen. 

Imorgon är det dags för vårt Lucia framförande så ska nog försöka träna lite på låtarna så att jag kan dom lite bättre imorgon. Så imorgon blir det en heldag i kyrkan.

1 kommentar:

  1. Kul med fösta lönen ! Jag hoppas att du snart får tillgång till bilen så att du kan shoppa lite för den. Häftigt att få komma till Mexico, vi är inte alls avundsjuka härhemma..... Ha en trevlig Luciadag idag i kyrkan. Kram Mamma, Pappa och Mattias

    SvaraRadera