onsdag 22 januari 2014

Loads of stuff going on here

Its been a while, I know. Vad har hänt sen sist då? Jag klara teorin och då samtidigt kunskapstestet för körkortet, måste bara köra upp nu. Men det ska väl inte vara några problem, ska visst vara hur lätt som helst jämfört med uppkörningen i Sverige.

Jag har även besökt köpcentrumet som vi var och åt på som jag berätta om i förra inlägget. Här har jag varit två gånger sen sist. Första gången åkte jag dit under dagen när jag var ledig och spendera lite pengar. Fattar inte varför det alltid är rea? Varje gång jag har varit ute och shoppat så har det varit rea, det får ju mig att köpa ännu mer!

Andra gången var jag där på kvällen och åt mat med några andra au pairs här, skönt att komma ut ur huset någon kväll. Men här kommer lite bilder, riktigt mysigt är där och där är allt från H&M, forever 21 till märkes affärer. 




Tog med tjejen till en eftermiddag till Austin's children museum. Vi hade riktigt kul, stället är väldigt nytt så allt var fint och tjejen älska det. Kommer förmodligen skaffa medlemskap där så kan man åka dit och gå in gratis när som, det ligger en halv timme från oss så det är inte så hemskt. 


Nu när det fina vädret verkar verkligen ha kommit här så har tjejens tennis börjat igen. Tempuraturen ligger runt 20 grader på dagarna här så jag ska inte klaga! 

Tennisen går hon på tillsammans med en annan kille som också har en Au Pair. En tjej från Brasilien som är hur snäll som helst. Vi ska förhoppningsvis ta fotografi kurser tillsammans också, så det är skoj.

Stuck in traffic på vägen hem från tennisen. Men jag klagar inte så hiiimla mycket, finns så mycket fint att kolla på ju!


Nu i helgen så hade vi Au Pair möte på en känd bar, en av dom få som släpper in en även om man inte är 21. Här skulle vi ta dans kurs för typiskt texas dans. Så klart var jag tvungen att klä mig rätt. Plaid shirt och cowboy bootsen på som jag fick låna av min värdmamma.

Så här såg det ut inne i baren! Det är inte riktigt my thing detta med barer. bara massa folk, man hör inte vad dom man pratar med säger och liknande. Men roligt att få gjort det, blev uppbjuden några gånger efter danskursen var över så fick visa upp mina nykomna danskunskaper med live musik och allt. 


Dagen efter stack jag till cirkusen med min värdfamilj. Satt i en sån privat suit med pizza, hur mycket popcorn som helst och frysen full med dricka. Kan nog vänja mig vid att leva ett sånt här lyx liv ;)


Vi fick ju så klart passa på att rida på elefanten!

Men nu måste jag nog dra mig till säng. Min värdmamma är out of town så jag ska ta hand om båda barnen imorgon och pappan var även tvungen att åka tidigare imorgon och han ska skjutsa tjejen. Så ska mata barnen, göra lunch box och få tjejen klar på skolan på 30 minuter så jag tror nog jag börjar lite tidigare än vad mitt schema säger så att jag vet att jag hinner. Sen ska jag hjälpa med lill killen om han vaknar i natt. vi skulle köra på, den som först vaknar när han skriker tar han. Vet att det egentligen räknas som att jag jobbar hela natten alltså, så ska dom timmarna räknas in men jag bryr mig inte. Har hänt lite saker som jag helst inte tar upp här, men jag vill verkligen göra det jag kan för familjen just nu. 

Sedan jag skrev sist har jag också spenderat en helg i Colorado och snön, men mer om det i ett annat inlägg som jag förhoppningsvis skriver imorgon. Nu väntar sängen på mig!

3 kommentarer:

  1. Det var roligt att höra från dig igen Elin. Har saknat "rapport" på ett tag. Var rädd om dig /Susanne

    SvaraRadera
  2. Har oxå saknat dina "rapporter", så fort jag läst en börjar jag se fram emot nästa.... Dansade ni linedance? Jättefina foto! Har du sett någon Texas Ranger än, foto önskas!

    SvaraRadera
  3. Hej! Åker själv som au pair snart, kunde du plugga körkortet via dator? dearamerica.blogg.se

    SvaraRadera